Jag såg mamma kyssa tomten:O

VI ÄR INNE I DECEMBER MÅNAD!

det här står på vårat decemberschema:

- ha det mysigt på advent med lussebullar och ljus!
- kolla överdrivet mycket på julkalendern (superhjältar!!)
- öppna alla luckor i adventskalendern och sedan tvinga mamma att köpa en ny. (som du sedan äter upp direkt..)
- kolla lite till på julkalendern
- göra klart alla uppgifter i skolan (tråkigt men måste faktiskt göras!)
- sjunga julsånger med överdrivet ljusstämma (varför måste alla julsånger göras för de med otrologt ljus röst?)
- leka i snön. pulka och snöänglar är ett måste! likaså snöbollskrig....
- lucia! (jag hoppas då att fredrik blir lucia)
- shoppa julklappar till stora feta släkten
- ivrigt vänta på tomten
- klä granen
- gömma sig för tomten (han är faktiskt inte farlig.. tror jag)
-  öppna paket och äta sig väldigt fet på julmat
- äta godis.
- behöver jag ens nämna mellandagsrean? Det här är en helig dag!
- FIRA NYÅR!!!!

Klicka för lite julstämmning!


Kommentarer
Postat av: birre

härilgit

2009-12-06 @ 18:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0